يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۷ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، در این شماره از خبرهای کوتاه حوزه تلوزیون، نگاهی داریم بر مهمترین اتفاقاتی که در رسانه ها  انعکاس پیدا کرده است.

همانطور که می دانید، اعتصابات هالیوود شکل جدی به خود گرفته است؛به دنبال فراگیر شدن تظاهرات و حضور چهره های سرشناس هالیوودی و نیز نویسندگان سینما و سایر دست اندرکاران سینمایی، بسیاری از نمایش ها و فیلم ها و حتی اکران های ویژه که درآن ستاره های فیلم های در حال اکران حضور می یابند، دچار اختلال شده است. 

خبر‌های کوتاه حوزه تلویزیون در رسانه‌ها | از ترکِش‌های اعتصابات هالیوود به مراسم اِمی تا نگرانی  از سلامتی دوبلور مطرح کشورمان

آنطور که سینما دیلی خبر داده، این برای اولین بار در ۶۳ سال اخیر است که دو صنف بازیگران و نویسندگان در اعتراض به شرایط کنونی صنعت فیلم و سریال همزمان اعتصاب می‌کنند و این اعتصاب همزمان احتمالا هالیوود و تمام تولیدات تلویزیونی را به تعطیلی خواهد کشاند.

این اعتصاب به این معناست که هرپروژه‌ای که در حال فیلمبرداری متوقف خواهد شد که شامل فصل جدید سریال‌هایی مثل «امیلی در پاریس»، «لوتوس سفید»، «اندرو» و «دکتر هو» و «خاندان اژدها» و فیلم‌هایی مثل «گلادیاتور ۲»، «مورتال کامبت ۲»، «پدینگتون در پرو» و هزاران فیلم و سریال و برنامه رادیویی دیگر می‌شود. فرش قرمز آثار تلویزیونی و سینمایی هم به تعویق می‌افتند و تولید هر اثر جدیدی هم غیرممکن است.

در همین رابطه طبق گزارش ورایتی به اسپانسر‌ها و عوامل ۷۵ امین مراسم امی اعلام شده که این مراسم در ۱۸ سپتامبر امسال برگزار نخواهد شد. تا پیش از این بسیاری با توجه به اعتصاب بازیگران تصور می‌کردند که این مراسم به تاخیر بیافتد، اما شبکه فاکس و آکادمی تلویزیون که برگزار کننده این مراسم است خبری را اعلام نکرده بودند؛ و حالا در کمتر از دو ماه مانده به مراسم به عوامل و حامیان اعلام شده که ممکن است اجرای مراسم به تعویق بیافتد.

خبر‌های کوتاه حوزه تلویزیون در رسانه‌ها | از ترکِش‌های اعتصابات هالیوود به مراسم اِمی تا نگرانی  از سلامتی دوبلور مطرح کشورمان

این اولین بار از زمان حملات یازده سپتامبر در سال ۲۰۰۱ است که تاریخ امی تغییر می‌کند. در سال ۲۰۰۱، حملات یازده سپتامبر و سپس آغاز جنگ افغانستان باعث شد مراسم امی در ماه نوامبر و در سالن کوچکتری برگزار شود. هنوز مشخص نیست که این مراسم تاکی به تعویق افتاده، اما واریتی قبلا گزارش داده که فاکس مایل است مراسم در ژانویه ۲۰۲۴ برگزار شود و احساس می‌شود تا آن زمان اعتصابات به پایان می‌رسند. اما آکادمی تلویزیون مایل است مراسم را به تاریخ نزدیکتر و در ماه نوامبر موکول کند تا مراسم با فصل جوایز سینمایی تداخل نداشته باشد. با این حال آکادمی تلویزیون تایید کرده که تاریخ رای گیری جوایز امی امسال مثل همیشه در ماه آگوست برگزار خواهد شد.

نگرانی از سلامتی دوبلور مطرح کشورمان

در روز‌های گذشته در رسانه‌ها گفته شد که متاسفانه حمید منوچهری، دوبلور مطرح کشورمان که بیش از ۶۰ سال است در این عرصه فعالیت میکند در بیمارستان  و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

در همین رابطه ساعاتی پیش فرزند این دوبلور، در گفتگویی با ایسنا اعلام کرد که پدرش به دلیل عارضه ریوی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهرام تهران است . 

خبر‌های کوتاه حوزه تلویزیون در رسانه‌ها | از ترکِش‌های اعتصابات هالیوود به مراسم اِمی تا نگرانی  از سلامتی دوبلور مطرح کشورمان

او می گوید: " متاسفانه ابتدا به دلیل شکستی لگن و در ادامه به دلیل عارضه ریوی پدرم از۲۷ فروردین ماه در حال رفت و آمد به بیمارستان است و در حال حاضر به دلیل مشکل ریوی مدتی است در بخش مراقبت های ویژه بستری شده است و همچنان در این بخش تحت مراقبت است. " 

حمید منوچهری که به واقع حق استادی به گردن بسیاری از دوبلورهای سرشناس کشورمان را دارد، علاوه بر  گویندگی در فیلم های سینمایی همچون "مشت و تفنگ شکسته"، "شیطان صفتان"، "ماموریت"، "چهره دوم سقوط"، "جغد ها" و مجموعه های تلویزیونی "یکی از این روزها"، "داستان یک زندگی" و "معمای شاه" به عنوان بازیگر ایفای نقش داشته است.

پاسخ ساترا به ممیزی خاطره دختر حاج قاسم در برنامه مهلا !

طی روزهای اخیر انتشار ویدئویی از دختر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که از علاقه پدرش به تماشای سریال‌های روز دنیا همچون «۲۴»، «فهرست سیاه» و «خانه کاغذی» می‌گوید مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

ماجرا از این قرار است که برشی پخش نشده از این مصاحبه در فضای مجازی منتشر می شود که گویی ساترا به آن ممیزی داده و بر همین اساس هم مورد نقد قرا گرفته است که اساسا چرا باید این بخش از صحبتهای اتفاقا شنیدنی حذف گردد.

تعداد بازدید : 0

اما واقعیت چیست؟

خبرگزاری مهر در گفتگویی با سعید مقیسه رئیس ساترا پیگیر این موضوع می شود و مقیسه نیز از اساس همه چیز را تکذیب می کند و می گوید این حذفیات ارتباطی به  ساترا نداشته است.

او می گوید: حذف بخش‌های مربوط به سخنان دختر شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص سریال‌های مورد علاقه ایشان بر اساس نظر ارزیاب تعیین‌شده از سوی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی نبوده است.

محمد صادق افراسیابی معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا هم در توضیح تکمیلی در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: تولید و پخش برنامه مهلا از سکوی روبیکا در ابتدا بدون اخذ مجوز از ساترا انجام شده بود و صرفاً از قسمت ۸ این برنامه اقدام به دریافت مجوز کرده است که بر خلاف شایعات مطرح شده در فضای مجازی حذف بخشی از سخنان خانم فاطمه سلیمانی در خصوص سریالهای مورد علاقه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جزو موارد اعلام شده برای ممیزی از سوی ساترا نبوده است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳